داکت اسپلیت

تنظیم گرمایش داکت اسپلیت برای زمستان + علت گرم نکردن

تنظیم گرمایش داکت اسپلیت برای زمستان و علت گرم نکردن داکت اسپلیت

تنظیم گرمایش داکت اسپلیت برای زمستان یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که هنگام فرارسیدن سرما باید به آن توجه شود. برای اینکه در ساختمان گرمایی مطبوع ایجاد شود، باید بتوان به خوبی اقدام به تنظیم داکت اسپلیت کرد. اگر داکت اسپلیت‌ها به صورت صحیح و اصولی تنظیم نشوند، ممکن است اختلالاتی در سیستم آنها ایجاد شده و در نهایت راندمان آنها کاهش پیدا کند. در نظر داشته باشید تنظیم درست این وسیله نقش مهمی در افزایش کیفیت و کارکرد مطلوب آن دارد.

مراحل تنظیم داکت اسپلیت‌ برای فصل زمستان

در این قسمت مهم‌ترین و اصلی‌ترین مراحل تنظیم داکت اسپلیت برای زمستان را به شما معرفی می‌کنیم که شما می‌توانید با در نظر گرفتن آن‌ها، به راحتی این تجهیزات گرمایشی را تنظیم کنید.

·      سرویس و تمیز کردن داکت اسپلیت

اولین و مهم‌ترین مرحله برای تنظیم داکت اسپلیت، نظافت و سرویس این دستگاه است. به دلیل اینکه داکت اسپلیت‌ها در فصل زمستان به صورت مداوم فعالیت می‌کنند، آلودگی و گرد و غبار روی فیلترها و دریچه‌های خروجی هوای آنها جمع می‌شود و عدم اهمیت به تمیز کردن آلودگی‌ها، باعث گرفتگی لوله‌ها و اختلال در آنها می‌شود.

علاوه بر این، در طولانی مدت ممکن است باعث ایجاد مشکلات تنفسی برای شما شود؛ به همین دلیل باید اقدام به جدا کردن دریچه‌ها کرده و سپس گرد و غبار روی آنها را با کمک مواد شوینده مناسب، تمیز کنید.

·      باز کردن شیرها و اتصالات خروجی مخصوص آب گرم

یکی دیگر از مراحل تنظیم داکت اسپلیت برای زمستان، باز کردن و بررسی شیرها و اتصالات ورودی و خروجی آب گرم در داکت اسپلیت‌ها است. این کار سبب بررسی بیشتر شده و در صورتی که پوسیدگی یا مشکلاتی از این قبیل در شیرها و اتصالات وجود داشته باشد، شما می‌توانید آنها را سریعتر تعویض یا تعمیر کنید.

حتما بخوانید:  محاسبه ظرفیت داکت اسپلیت بر حسب متراژ مکان

به این منظور شما باید تمامی فلکه‌ها و اتصالات ورودی و خروجی که مخصوص آب گرم است و به کویل آب گرم سیستم اتصال دارد را بررسی کرده و از سالم بودن آنها یا نداشتن نشتی و گرفتگی مطمئن شوید.

چگونگی تنظیم گرمایش داکت اسپلیت ها برای فصل زمستان

پس از تمیز کردن، سرویس و بررسی تمامی شیرها و اتصالات داکت اسپلیت، اکنون زمان تنظیم دقیق داکت اسپلیت است، به این منظور شما باید باید اقدام به تغییر وضعیت داکت اسپلیت از حالت سرمایش به حالت گرمایش کنید. برای این کار با استفاده از ریموت کنترل وارد تنظیماتMODE  شده و سپس وضعیت آن را بهHEAT  تغییر دهید.

 

تنظیمات گرمایش داکت اسپلیت در زمستان

در بیشتر داکت اسپلیت‌ها تغییر وضعیت گرما در فصل زمستان از ۱۸ تا ۲۵ متغیر است و شما می‌توانید به دلخواه خود یکی از آنها را انتخاب کنید؛ در صورتی که محیط داخلی ساختمان بسیار سرد باشد می‌توانید ۲۵ را انتخاب کنید، در غیر این صورت اعداد کمتر از ۲۵ تا ۱۸ می‌تواند گزینه بهتری باشد.

علت گرم نکردن داکت اسپلیت

ممکن است پس از اینکه اقدام به تنظیم داکت اسپلیت برای زمستان کردید، متوجه شوید این وسیله محیط داخلی ساختمان را گرم نمی‌کند در این مواقع باید هرچه سریع‌تر علت را پیدا کرده و آن را رفع کنید. از مهم‌ترین علت‌های گرم نکردن داکت اسپلیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کثیف بودن فیلترها
  • نصب نادرست این دستگاه
  • تنظیم نبودن کنترل داکت اسپلیت
  • خراب شدن فن دستگاه
  • کم بودن میزان مبرد
  • ظرفیت نامناسب دستگاه
  • بسته بودن دریچه‌های دستگاه
  • عدم سرویس مناسب و منظم
  • خرابی برد دستگاه
حتما بخوانید:  سیستم داکت اسپلیت چیست؟ نحوه کار داکت اسپلیت چگونه است؟

توجه داشته باشید در صورتی که به موارد ذکر شده اهمیت ندهید، این مشکل می‌تواند باعث ایجاد خسارات مالی فراوان یا از کار افتادن دستگاه شود.

به همین دلیل هنگام تنظیم حالت گرمایش داکت اسپلیت برای زمستان باید تمامی قسمت‌های آن را به خوبی بررسی کرده و در صورت وجود هرگونه مشکل، سریعا آنها را برطرف کنید.

نکات مهم در مورد تنظیم داکت اسپلیت برای زمستان

یک سری نکات مهم و حیاتی در مورد تنظیم داکت اسپلیت برای زمستان وجود دارد که بهتر است آنها را در نظر داشته باشید:

  • قبل از اینکه اقدام به تنظیم این وسیله کنید، پریز را از برق خارج کرده تا با مشکلاتی مانند اتصالی و برق گرفتگی روبرو نشوید.
  • هنگام تعمیر و سرویس داکت اسپلیت، بهتر است مراقب قطعات برقی و کمپرس‌ها باشید تا آب با آنها برخورد نکند، زیرا سبب سوختگی و از کار افتادن این قطعات می‌شود.
  • قبل از روشن کردن داکت اسپلیت بهتر است تمامی دریچه‌ها را چک کرده و توجه کنید باز یا نیمه باز باشند در غیر این صورت عملکرد دستگاه کاهش پیدا کرده و ممکن است مثل قبل کار نکند.
  • در هنگام تنظیم داکت اسپلیت برای زمستان، توجه داشته باشید که اطراف کندانسور نباید وسیله‌ای قرار داشته باشد.

تنظیم حالت گرمایش داکت اسپلیت

هزینه تنظیم داکت اسپلیت برای زمستان

هزینه تنظیم گرمایش داکت اسپلیت بسته به موارد مختلفی مانند برند و نوع داکت اسپلیت، نوع سرویس درخواستی و مشکلات احتمالی برای این وسیله، می‌تواند متفاوت باشد. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که هزینه تنظیم این وسیله در مقابل کارایی و استفاده منحصر به فردی که دارد، بسیار ناچیز است و شما با صرف هزینه کم، می‌توانید اقدام به سرویس و تنظیم داکت اسپلیت خود نمایید.

حتما بخوانید:  گرمایش داکت اسپلیت با پکیج و موتور خانه چگونه است؟

پس هزینه تنظیم داکت اسپلیت‌ها مبلغی متغیر است و شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نتیجه گیری

افرادی که در فصل زمستان از داکت اسپلیت استفاده می‌کنند، باید توجه کافی به نکات ایمنی و چگونگی راه‌اندازی و تنظیم آن داشته باشند. تنظیم داکت اسپلیت برای زمستان از جمله مهم‌ترین مواردی است که برای گرم نگه داشتن محیط داخلی ساختمان و پیشگیری از ابتلا به برخی بیماری‌های ویروسی یا سرماخوردگی باید در نظر داشت.

برای تنظیم دستگاه اسپلیت می‌توانید از افرادی که در این زمینه تخصص کافی دارند کمک بگیرید، زیرا عدم تنظیم صحیح این وسیله سبب کاهش راندمان و اختلال در سیکل تولید گرما می‌شود. به نظر شما چگونه می‌توان برای زمستان تنظیم حالت گرمایش داکت اسپلیت را انجام داد؟ حتما نظرات و پیشنهادات خود را با ما در اسپلیت سنتر میان بگذارید. همچنین می توانید برای دریافت اطلاعات قیمت و خرید داکت اسپلیت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *