داکت اسپلیت

برآورد کانال کشی، لوله کشی و اجرای زیرساخت داکت اسپلیت

اجرای لوله کشی مسی داکت اسپلیت کانالی

هزینه اجرای داکت اسپلیت در ساختمان را معمولا به ازای هر یک متر مربع تعیین می‌کنند. البته این روش محاسبه بیشتر برای ساختمان‌هایی با متراژ بالا مناسب است. به عبارت دیگر برای متراژهای بزرگ بیشتر از ۵۰ متر مربع از این شیوه محاسبه استفاده می‌شود. به همین دلیل برای محیط‌های کوچک بعد از بازدید به برآورد قیمت می‌پردازند.

برای تخمین هزینه کانال کشی ضریب دهانه را در طول کانال ضرب می‌کنند. ولی اگر متراژ آن کمتر از ۵۰ متر مربع باشد در این صورت قیمت به صورت خرده کاری محاسبه می‌شود و سپس آن را حدودا ۱۰ الی ۳۰ درصد بالاتر در نظر می‌گیرند. در برآورد قیمت کانال کشی نوع کانال، شکل و ابعاد آن و نوع متریال اولیه تاثیر گذار است. البته علاوه بر این موارد حمل و نقل و ضخامت ورقه‌ها هم بر بر روی هزینه کانال کشی تاثیر می‌گذارند. همچنین با محاسبه ظرفیت داکت اسپلیت می‌توان هرینه‌های تقریبی را تخمین زد.

اگر به دنبال کسب راهنمای انتخاب و خرید داکت اسپلیت هستید پس به این سری از نکات توجه داشته باشید. اول اینکه نوع داکت اسپلیت را باید با توجه به فضا و شرایط خود تهیه کنید. دوما ظرفیت دستگاه و میزان آمپر مورد نیاز آن فاکتوری مهم در خرید این وسیله محسوب می‌شود. فراموش نکنید که میزان صدا، محل نصب، ضریب بازدهی، نوع مبرد و فاصله یونیت‌ها هم پارامترهای پر اهمیت در تهیه داکت است.

اجرای لوله کشی مسی داکت اسپلیت

اجرای لوله کشی داکت اسپلیت نیازمند زیر ساخت مناسب با طراحی و اصول استاندارد است تا داکت اسپلیت کارایی و راندمان مناسب را از خود نشان دهد. در واقع چگونگی اجرا داکت‌ها در نحوه سرمایش و گرمایش آن تاثیر گذار است. اگرچه اجرای داکت اسپلیت در چند مرحله مختلف انجام می‌شود که شامل اجرا لوله کشی مسی، کانال کشی، جانمایی یونیت بیرونی و داخلی وغیره است.

برای نصب لوله کشی لازم است به چند نکته دقت داشته باشید. در وهله اول شما باید محدوده دمایی عملکرد را مشخص کنید. محدوده عملکرد در ایران به دو دسته سیستم استاندارد و تروپیکال تقسیم می‌شود. نکته بعدی تعیین طول مجاز لوله کشی است؛ زیرا این فاکتور در هر پروژه متفاوت عمل می‌کند.

حتما بخوانید:  سیستم داکت اسپلیت چیست؟ نحوه کار داکت اسپلیت چگونه است؟

با در نظر گرفتن اهمیت جانمایی یونیت داخلی و جانمایی یونیت خارجی امکان دارد که طول لوله کشی متفاوت باشد. این نکته را در یاد داشته باشید که اجرای غلط یونیت داخلی و خارجی منجر به لوله کشی نادرست می‌شود. ممکن است این مسئله باعث اشکال فنی در دستگاه شود و به آن فشار بیاورد؛ علاوه بر این موارد می‌تواند هزینه‌های نصب و اجرا را برای افراد افزایش دهد. جهت دریافت مشاوره و برآورد قیمت لوله کشی داکت اسپلیت و نقشه لوله کشی داکت اسپلیت به صورت کاملا رایگان می‌توانید با تیم اسپلیت سنتر تماس بگیرید.

اجرای کانال کشی داکت اسپلیت

یکی از موضوعات مهم در زیر سازی سیستم داکت اسپلیت، کانال کشی است. وجود کانال‌ها به انتقال باد سرد و گرم کمک می‌کند. در کانال کشی مدل آن و مسیر و ابعاد کانال اهمیت بالایی دارد که قیمت کانال کشی داکت اسپلیت نیز بر همین اساس تعیین می‌شود. انواع کانال کشی داکت اسپلیت (شامل کانال فلکسیبل داکت اسپلیت و کانال پلی اورتان و کانال گالوانیزه) وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

کانال فلکسیبل داکت اسپلیت

یکی از رایج‌ترین نوع کانال کشی داکت اسپلیت، فلکسیبل است که بیشترین کاربرد را در کشورهای آمریکا و استرالیا دارد. گفته می‌شود که چون کانال گالوانیزه نواقصی دارد پس از این نوع لوله به جای آن در کشورهای مختلف از جمله ایران استفاده می‌شود‌. یعنی وقتی صحبت از کانال کشی داکت اسپلیت می‌شود در واقع منظور همان کانال فلکسیبل است‌. این نوع کانال انواع مختلفی دارد که شامل لوله کومبی، عایق پلی استر و عایق الاستومری است. قیمت کانال فلکسیبل داکت اسپلیت هم با توجه به نوع آن متفاوت است.

حتما بخوانید:  تن تبرید چیست

کانال گالوانیزه داکت اسپلیت

استفاده از این نوع کانال قدمت بالایی دارد به طوری که در بیشتر خانه‌های قدیمی از آن استفاده می‌شد. برای به کار گیری این نوع کانال باید از عایق آلاستوری استفاده شود که این کار هزینه اجرا را افزایش می‌دهد. کانالی که برای داکت اسپلیت مورد استفاده قرار می‌گیرد از نظر ابعاد و اندازه، ضخامت ورق و عایق کاری با هم متفاوت هستند.

کانال پلی اورتان داکت اسپلیت

جدیدترین کانال در داکت اسپلیت، پلی اورتان است که به تازگی وارد پروژه‌های کاری شده و از وزن سبک و ظاهر ساده‌ای برخوردار است. یکی از ویژگی‌های جالب این کانال، شکل پذیری سریع و راحت آن است. البته نمی‌توان از بزرگترین عیب آن که پوسته پوسته شدن باشد هم چشم پوشی کرد.

برای دریافت مشاوره و برآورد قیمت کانال کشی داکت اسپلیت و دریافت نقشه کانال کشی داکت اسپلیت به صورت رایگان با تیم اسپلیت سنتر تماس بگیرید.

اجرای کانال کشی داکت اسپلیت کانالی

لوله کشی کویل آبگرم داکت اسپلیت

به طور کلی داکت اسپلیت به دو روش عمل می‌کند که شامل استفاده از تجهیزات سیکل و یا کویل آبگرم است‌. در واقع در روش دوم برای سیستم گرمایشی، یونیت داخلی را مجهز به کویل آبگرم می‌کنند. وجود کویل آبگرم و عبور هوا از طریق فن‌ها روی کویل باعث گرم کردن محیط در زمستان می‌شود. پکیج‌ها در داکت اسپلیت نقش انتقال آب گرم به کویل با پمپ را بر عهده دارند. گرمایش داکت اسپلیت با پکیج خیلی سریع انجام می‌شود؛ زیرا قدرت گرمایشی بالایی دارد.

لوله کشی درین داکت اسپلیت

اجرای لوله کشی داکت اسپلیت باید توسط یک فرد کاربلد و حرفه‌ای انجام شود؛ چراکه در غیر این صورت باعث خرابی و کاهش راندمان و بازدهی دستگاه و بروز خسارت می‌‌شود. برای لوله کشی باید به شیب لوله درین توجه کرد. لوله درین منجر به تخلیه آب از زیر اواپراتور دستگاه می‌شود که این آب حاصل فرآیند چگالش رطوبت هوا محیط در اواپراتور است.

حتما بخوانید:  تفاوت اسپلیت و داکت اسپلیت

اگرچه کارفرما مسئول نصب لوله درین است؛ اما به هر حال برای اجرای آن باید قطر استاندارد لوله را مشخص کرد و سپس به نصب هواکش در بالاترین نقطه پرداخت. بعد از نصب یونیت داخلی و اطمینان از اتصال آن به لوله درین اقدام به تخلیه آب کنید.

هزینه اجرای داکت اسپلیت

برای تعبیه داکت اسپلیت باید به اجرا کانال و عایق کاری، اجرا و نصب لوله مسی، شست و شو لوله‌های مسی، شاسی کشی یونیت داخلی، کنترل دما وغیره پرداخت؛ لذا هزینه کلی نصب داکت اسپلیت بستگی به هزینه انجام این عوامل دارد؛ علاوه بر آن می‌توان گفت که هزینه اجرای داکت اسپلیت به عوامل دیگری هم بستگی دارد که شامل جانمایی یونیت داخلی و جانمایی یونیت بیرونی، نوع و جنس مصرفی، مسیر رایزرها و نحوه اجرا است. شما می‌توانید برای مشاوره و برآورد قیمت لوله کشی داکت اسپلیت و همچنین برآورد قیمت کانال کشی داکت اسپلیت با تیم اسپلیت سنتر تماس بگیرید.

سخن پایانی

نصب داکت اسپلیت باید توسط یک فرد حرفه‌ای و با تجربه انجام شود؛ زیرا چنین فردی درباره طول مجاز یونیت داخلی و خارجی، وجود هوا کافی در دستگاه، قرار گیری ترموستات در جای درست، نصب ایمن سیستم تخلیه، عایق بندی مناسب وغیره اطلاعات کافی را دارد و برای نصب آن کاملا مسلط است.

از طرف دیگر اگر این قطعه به درستی نصب نشود می‌تواند خسارت‌ها هنگفتی را برای شما به همراه داشته باشد. مثلا بازدهی این سیستم کاهش می‌یابد و نمی‌تواند عملکرد لازم را از خود نشان دهد. یا اینکه برای نصب آن دوباره باید هزینه کرد؛ بنابراین با توجه به اهمیت این مسئله به شما مجموعه اسپلیت سنتر را پیشنهاد می‌کنیم.

مجموعه اسپلیت سنتر بزرگترین مرجع تخصصی مشاوره و فروش داکت اسپلیت است که بهترین مشاور برای شما در تمام مراحل خرید و نصب این دستگاه محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *