داکت اسپلیت

گرمایش داکت اسپلیت با پکیج و موتور خانه چگونه است؟

گرمایش داکت اسپلیت با پکیج و کویل آبگرم

از داکت اسپلیت می‌توان هم برای گرمایش و هم سرمایش محیط استفاده کرد. در واقع در فصل تابستان با روشن شدن کویل سرمایشی هوا خنک خواهد شد. در فصل سرد سال هم با روشن کردن کویل گرمایش داکت اسپلیت محیط ساختمان گرم می‌شود‌.

برای استفاده از این سیستم تهویه گرمایشی باید آن را به پکیج یا موتورخانه وصل کرد. به عبارتی دیگر سیستم گرمایش داکت اسپیلت در دو حالت قابل اجرا است. حالت اول که تامین تجهیزات مورد نیاز برای سیکل سرمایش یا گرمایش آن بوده و حالت دوم هم استفاده از کویل حاوی آبگرم به دستگاه گرمایش است.

چه روش‌هایی برای ایجاد گرمایش در داکت اسپلیت وجود دارد؟

برای ایجاد گرمایش در این سیستم روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توان با پیروی از آن‌ها فضای مورد نظرتان را با توجه به نیاز خود گرم کنید. در ادامه به معرفی این بخش‌ها خواهیم پرداخت.

ایجاد گرمایش در داکت اسپلیت با استفاده از پکیج

گرمایش داکت اسپلیت با پکیج یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد گرمایش در فصل زمستان است. این دستگاه دارای دو یونیت بوده که یونیت داخلی به منظور تولید سرما از برق استفاده می‌کند‌؛ اما اگر یونیت پکیج بتواند از آب گرم بهره ببرد، دیگر برای گرمایش نیاز به برق نیست.

یونیت داخلی داکت اسپلیت دارای کویل آبگرم است که با عبور هوای گرم از بین فن‌های چند سرعته منجر به ایجاد هوای گرم می‌شود‌. پکیج نیز می‌تواند توسط پمپ‌ها، آب گرم را به یونیت داخلی هدایت‌ کند؛ بنابراین در این روش نیازی به رادیاتور و لوله کشی وجود ندارد.

حتما بخوانید:  سیستم داکت اسپلیت چیست؟ نحوه کار داکت اسپلیت چگونه است؟

گرمایش داکت اسپلیت با پکیج و کویل آبگرم

نصب کویل آبگرم در داکت اسپلیت

کویل آبگرم را در فصل زمستان و فصول سرد سال روی داکت اسپلیت نصب می‌کنند که این دستگاه منجر به کاهش مصرف برق در داکت می‌شود و نسبت به دیگر روش‌ها به صرفه‌تر است. کویل آبگرم را روی یونیت داخلی نصب می‌کنند که برای ایجاد گرما باید با لوله کشی، آب گرم را در اختیار کویل بگذارید.

برای نصب کویل آبگرم بر روی یونیت داخلی می‌توان از موتورخانه استفاده کرد که با نصب این دستگاه رو سیستم تهویه، دیگر نیازی به تعمیر یا تعویض وجود ندارد و فقط باید قبل از نصب آن را سرویس کرد.

چگونه می‌توان سیستم گرمایشی را در داکت اسپلیت راه اندازی کرد؟

برای راه اندازی سیستم گرمایش باید چند کار کوچک اما مهم انجام دهید تا در راه اندازی به مشکلی بر نخورید. در ادامه به بررسی چگونگی راه اندازی سیستم گرمایشی خواهیم پرداخت.

تمیز کردن و شستن یونیت داخلی و خارجی

قبل از اینکه بخواهید از سیستم گرمایشی استفاده کنید باید به تمیز کردن یونیت‌های داکت اسپلیت بپردازید. در واقع تمیز کردن قطعات داکت اسپلیت مثل کندانسور و پنل داخلی باعث جلوگیری از بروز مشکلات مختلف در آینده می‌شود. از طرف دیگر این کار منجر به افزایش کارایی و بهبود عملکرد داکت اسپلیت خواهد شد.

اگر روی قطعات این دستگاه آلودگی باشد، منجر به کاهش بازدهی و عملکرد ضعیف داکت اسپلیت می‌شود؛ بنابراین در یک فاصله زمانی معینی اقدام به تمیز کردن این دستگاه کنید.

باز کردن فلکه شیر آب گرم

قبل از قرار دادن داکت اسپلیت در حالت گرمایش و روشن کردن آن، بهتر است که دستگاه‌های شیر ورودی و خروجی را باز کنید. مخصوصا اگر گرمایش ساختمان از طریق موتورخانه یا پکیج انجام شود که اهمیت این کار را دو برابر می‌کند.

حتما بخوانید:  تنظیم گرمایش داکت اسپلیت برای زمستان + علت گرم نکردن

تغییر حالت داکت اسپلیت از حالت سرمایش به گرمایش

از دیگر مواردی که انجام آن ضروری است، تغییر حالت داکت است که برای این کار باید از ریموت استفاده کنید.

نصب و خرید داکت اسپلیت

داکت اسپلیت یک سیستم مهم است که نصب آن حساس بوده و باید توسط یک فرد ماهر و توانا انجام شود. مجموعه اسپلیت سنتر که متشکل از یک تیم حرفه‌ای بوده و بیش از ۵۰ سال در زمینه نصب، تعمیر، تعویض و فروش داکت اسپلیت فعالیت می‌کند، گزینه مناسبی برای سپردن کار نصب داکت به آن‌ها است. حتی برای خرید هم می‌توانید از همین فروشگاه اقدام کنید که برای تهیه این محصول شما را راهنمایی می‌کنند‌.

تنظیم گرمایش داکت اسپلیت

سخن پایانی

داکت اسپلیت سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان است که وظیفه سرد یا گرم کردن محیط را بر عهده دارد. این دستگاه برای گرم کردن ساختمان به چند روش کار می‌کند که یکی از آن‌ها اتصال به پکیج یا موتورخانه  است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *